OPEN IN SPORTIVITEIT
Als Continental GTC S krijgt de direct herkenbare Continental GTC een nog sportiever en dynamischer karakter, zowel van binnen als van buiten. Dat begint al bij de Blackline Specification, dat de verchroomde exterieurdetails vervangt door zwarte exemplaren. Dat betekent dat de raam- en lampomlijstingen, de portiergrepen, de uitlaatpijpen, de ventilatiesleuven en de matrixgrille - feitelijk bijna alles met uitzondering van de Bentley-badges - in het zwart zijn uitgevoerd. Zelfs het koplampglas voor en achter is voorzien van een donkere tint om het ietwat sinistere uiterlijk van de Continental GTC S compleet te maken.
De auto is voorzien van nieuwe 21" wielen die exclusief zijn voorbehouden aan Bentley’s 'S'-modellen. Deze wielen vertonen een oogverblindende combinatie van glanzend zwart en lichte machinaal bewerkte vlakken die altijd de aandacht trekken, of de auto nu stilstaat of in beweging is. Ze vormen een perfecte aanvulling op de prachtige lijnen van de Continental GTC S.
Bij iedere samenstelling van een convertible is het essentieel dat de details van het exterieur passen bij de stijl van het interieur. Immers, wanneer u open rijdt vormen die twee kleurenschema's voor het oog één geheel. Daarom loopt het 'S'-thema naadloos over van het exterieur naar het interieur. Dat begint met de 'S'-badges op de instaplijsten, die bij het instappen direct het karakter van de Continental GTC S weerspiegelen. Hetzelfde embleem keert terug op het dashboard en in het borduursel op de stoelen.
Het design van de bekleding is net als de wielen specifiek ontworpen voor de 'S'-modellen. Het kleurenschema is opgebouwd uit een primaire en secundaire leerkleur. De interieurdelen die u het meest aanraakt, zoals de stoelkussens, de versnellingshendel en natuurlijk het stuur, zijn uitgevoerd in aangenaam en sportief aanvoelend Dinamica.
EEN AANGENAME EN DYNAMISCHE RIJERVARING
Het kloppend hart van de Continental GTC S is de geavanceerde twin turbo V8-benzinemotor van 4,0 liter. U voelt de ware kracht van deze motor wanneer u in slechts 4,1 seconden optrekt van 0-100 km/h. De topsnelheid van deze auto bedraagt 318 km/h, maar deze cijfers vertellen niet het hele verhaal van de Continental GTC S. Als u optimaal wilt genieten van het geliefde V8-uitlaatgeluid, kiest u de Sport-modus om het gebrul van de sportuitlaat zo krachtig mogelijk te ervaren. In het ideale geval doet u dat met een open dak. U kunt het dak openen of sluiten bij een snelheid tot 50 km/h, dus u hoeft niet te stoppen als het ineens gaat regenen.
Met de vier rijmodi kunt u het rijgedrag van de auto perfect afstemmen op uw gemoedstoestand. Met de geavanceerde Sport-modus worden de motor, de transmissie, het stuurgedrag en de vering op scherp gezet voor een pittiger rijgedrag, terwijl de Comfort-modus de nadruk legt op verfijnd rijcomfort. De Bentley-modus vormt de middenweg tussen deze twee. Met de vierde optie, Custom, selecteert u een reeks instellingen die u zelf van tevoren hebt opgeslagen. Daarmee zet u de Continental GTC S volledig naar uw hand.
De Continental GTC S is uitgevoerd met actieve vierwielaandrijving, zodat hij de meeste tijd rijdt als een auto met achterwielaandrijving. Zodra het systeem detecteert dat een wiel tractie verliest, dirigeert het een deel van het motorvermogen naar de vooras voor meer grip. De actieve rolregeling Bentley Dynamic Ride maakt gebruik van een 48-volts elektromotor om de stabilisatorstangen stijver of soepeler te maken, afhankelijk van wat de rijomstandigheden vereisen. Dus als u een bocht neemt, worden ze stijver om de wagen stabiel te houden, maar wanneer u rechtuit rijdt, zijn ze soepeler. Dat resulteert in het beste van twee werelden: meer controle en vertrouwen wanneer u dat nodig hebt, zonder concessies aan het algehele rijcomfort.