‘Klanten moeten zich hier welkom voelen’.

Body

Femke Lubbe, de nieuwe service adviseur van Bentley Rotterdam

Femke Lubbe is sinds eind vorig jaar de nieuwe Service Adviseur bij Bentley Rotterdam. Zij is samen met haar collega Jaap van Winden het eerste aanspreekpunt als de klant het splinternieuwe pand aan de Giessenweg in Spaanse Polder betreedt. “De auto’s zijn mooi en de klanten spreken me aan. Dit is voor mij een prachtig nieuw avontuur.”

 

“Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat ik gek ben van auto’s. Ken je de Australische televisieserie The Flying Doctors nog? In die serie kwam Emma Plimpton voor; zij had een garage en sleutelde aan de auto’s van de mensen uit Coopers Crossing. Ik vond dat als kind geweldig en heb mijn vader ooit gezegd dat ik later ook ‘Emma’ wilde worden. Als 16-jarige had ik al mijn eerste eigen auto, een Mini Clubman uit 1976. Ik heb mijn opleidingen gevolgd: eerst mijn basisopleiding en daarna de monteursopleiding. Toen kwam ik voor het eerst in aanraking met de werkvloer. Bij een autobedrijf in Oegstgeest waste ik auto’s en mocht ik ook een beetje sleutelen. Ik vond het geweldig.

 

Vrouw in een mannenwereld

Na mijn studie solliciteerde ik als monteur bij een autobedrijf in Rijnsburg. Het feit dat ik een vrouw ben in een mannenwereld leek toen tegen me te werken. Ik werd afgewezen met als reden dat mijn haar te lang was. Dat ik in de werkplaats een jongen zag van wie het haar langer was dan het mijne, was blijkbaar geen reden om me wel aan te nemen. Het was overigens de laatste keer dat het feit dat ik nu eenmaal een vrouw ben tegen me is gebruikt. Sterker nog: de Nissan dealer in Leiden die me daarna wél aannam keek daar heel anders tegenaan. Dat bedrijf vond het juist cool om een meisje in de werkplaats te hebben. Ik ben binnen een team altijd one of the guys.

 

Frontoffice

Ik ben mij in de loop der jaren meer gaan richten op frontoffice-functies. In die tijd heb ik ook een opleiding voor directiesecretaresse gevolgd. Ik werkte bij een aantal bedrijven als receptioniste, vervulde daarna de functie van After-Sales Assistent en werd in 2010 Service Adviseur bij een grote leasemaatschappij. In 2014 maakte ik een overstap naar een grote BMW- en MINI-dealer, ook weer als Service Adviseur. Ik heb het daar heel goed naar mijn zin gehad. Maar toen ik voor het eerst met Jaap van Winden sprak over de mogelijkheid om het nieuwe team van Bentley Rotterdam te komen versterken, kriebelde het gelijk.

 

Uitdaging

Het werken voor een premium merk zoals Bentley, het team en de klanten die daarbij horen vind ik een geweldige uitdaging. Ik voel me vereerd dat ik hier werk; een jongensdroom geldt ook voor meisjes.

 

Missie

Ik zie het als mijn taak om een klant helder en duidelijk te vertellen wat we met zijn of haar auto gaan doen. Ik neem daar uitgebreid de tijd voor. Dankzij mijn achtergrond kan ik ook technisch complexe zaken uitleggen, ook aan mensen die wat minder verstand hebben van techniek. Het zit in mijn karakter om klanten te ontzorgen. Als Service Adviseur kun je door een persoonlijke manier van werken het verschil maken. Door net dat extra beetje aandacht, een vriendelijk woord; weten of je melk of suiker in je koffie gebruikt…. Klanten moeten zich hier welkom voelen. Ze moeten het gevoel hebben dat jij er voor hen bent. En dat we bij Bentley Rotterdam topservice leveren en het team met liefde aan hun auto werkt. Als een klant hier met een glimlach wegrijdt, is die missie geslaagd.”