'Trots dat ik bij Bentley Rotterdam mag werken'.

Body

Sander de Groot, de nieuwe magazijnman van Bentley Rotterdam.

Wie bij Bentley Rotterdam originele onderdelen nodig heeft voor zijn auto, kan sinds december terecht bij Sander de Groot (52). De nieuwe magazijnman kent alle ins en outs van de Bentley accessoires en onderdelen. Van oliefilters tot banden en van ruitenwisserbladen tot originele Bentley sleutelhangers; vraag het Sander.

 

“Onderdelen zijn leuk. Maar dat wist ik nog niet toen ik als achttienjarige bij een universele garage ging werken als monteur. Ik wilde altijd al automonteur worden, dus mijn droom kwam toen uit. Maar toen ik de kans kreeg om bij een Suzuki- en Chrysler dealer te gaan werken als magazijnman, heb ik die mogelijkheid aangegrepen. Ik kreeg de smaak in het onderdelenmagazijn zo te pakken dat ik daar tien jaar met plezier heb gewerkt. In 2000 stapte ik over naar de ASM, opnieuw als magazijnman. Dit was een SAAB dealer die onderdeel was van Kroymans. Ik heb daar gewerkt tot dat bedrijf in 2009 failliet ging. Het werken als magazijnman beviel me zo, dat ik daarna soortgelijke functies heb gehad bij verschillende autobedrijven. Mijn meest recente baan was bij Auto Hoogenboom in de Landaulettestraat in Rotterdam, de dealer voor Volkswagen en Audi. We waren daar de buren van Porsche Centrum Rotterdam.

 

Trots

Ik had bij Hoogenboom regelmatig contact met de mensen in het magazijn van Porsche en hoorde zo dat ze een magazijnman zochten voor de nieuwe vestiging van Bentley in Spaanse Polder. Dat was mijn kans. Ik zat bij Hoogenboom het laatste jaar alleen maar achter drie schermen, had nauwelijks contact met klanten en kwam niet verder dan de werkplaats alléén. Ik zocht een nieuwe uitdaging en vond die hier. Het idee om bij een nieuw bedrijf met deze prachtige merken te kunnen starten, gaf de doorslag. In december ben ik gestart. Elke dag stap ik fluitend op de motor om naar mijn werk te rijden en ben ik trots dat ik bij Bentley Rotterdam mag werken.

 

Enthousiast

Ik ben blij dat ik weer klantcontact heb. Klantbeleving is hier super belangrijk en ik draag daar graag mijn steentje aan bij. De klant voelt het dat ik enthousiast ben. Ik steek mijn enthousiasme voor Bentley dan ook niet onder stoelen of banken. Het is een prachtig merk; de rijders zijn leuk. Net als bij SAAB zijn Bentley-rijders trots op hun merk. Ze kunnen er uren over praten. Ons team ontvangt iedereen die binnenkomt met zorg: een vriendelijke ontvangst, een lekker kopje koffie en veel aandacht voor de auto als die in de werkplaats staat. Het voelt hier voor mij als een warm bad; iedereen zet zich in. Dat startte in december al bij de verhuizing. We helpen elkaar waar we kunnen en zetten er met z’n allen de schouders onder. Voor mij gaat dit verder dan werken. Binnenkort neem ik hier op mijn vrije zaterdag graag mijn vrouw naartoe om haar mijn nieuwe werkomgeving te laten zien.

 

Opbouw

Ik ben nu nog bezig met de opbouw van het magazijn; daar gaat veel tijd in zitten. De onderdelen voor Bentley komen rechtstreeks uit Engeland en worden dagelijks geleverd. Mijn magazijn bestaat uit twee verdiepingen die er straks strak en opgeruimd moeten uitzien. Magazijnmensen zijn zeer gestructureerd, dus alles moet. Het is hier per slot van rekening geen rommelhok maar hét onderdelenmagazijn van Bentley Rotterdam. Naast de onderdelenvoorziening voor Bentley is het de bedoeling om ook aandacht te gaan besteden aan merchandising. Ik heb daar nu al zin in. Want hoe leuk is het om straks een cadeautje van je lievelingsmerk uit te pakken dat hier in het magazijn is uitgezocht.